fredag 27 mars 2009

Skydd till skötbord

Skulle du kunna sy ett skydd att ha bakom skötbordet? Den ska vara 50 x60 cm och om du har lust kan du sy fast någon ficka. Bästa vännen (då höggravid) frågade mig för en vecka sen. Japp det fixar jag! Men om man är som mig så kan man inte bara slänga ihop något bara så där, det måste bearbetas, provas, funderas och grejas så att resultatet blir bra. Idag har bästa vännerna fått tillökning i familjen och skyddet är klart! De har inte fått skyddet än men jag tror inte att de kommer att läsa här än på ett bra tag så jag törs lägga ut den ändå.
Det bruna tyget var en gardin som Vännen hade sedan innan och kanin tyget kommer från Åhlens. Sen sitter det tre öljetter att hänga upp den med. Jag har haft sån beslutsångest om vad jag ska göra med tyget men jag tycker att det kom till sin rätt. Jag har ganska mycket kvar så det blir nog något mer fint i framtiden, så jag får nog ha lite mer ångest ändå. Måtten var ju förutbestämda men resten har jag klurat ut själv. Nu återstår bara att se om den blir godkänd av familjen!

Jag håller på med flera projekt just nu och det känns som om inget blir riktigt klart så den kommande veckan får jag använda till att göra klart och försöka att inte börja på något nytt och det är inte det lättaste när inspirationen är på topp! En grej till är klar men den är en hemlis än så länge och bloggas om senare...

//Mejlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar