måndag 2 mars 2009

Solhatt

Tänkte visa lite av det jag har sytt tidigare!
I somras sydde jag några solhattar och det här är en av dem. Tyvärr är bilden lite suddig och jag fick ingen bild på Bus med hatten på, så en lampa fick stå modell denna gång. Yttertyget är i alla fall rött med vita prickar och den är fodrad med ett lime grönt tyg med vita prickar. Jag sydde hela solhatten på min vanliga Husqvarna, eftersom den är vändsydd så använde jag inte overlocken. Skärmen har stickningar (syns inte så tydligt på bilden, tyvärr) och hatten är vändbar, vilket är skönt när man vill att den ska matcha olika plagg. Denna fick Bus men den var i största laget så den kommer nog att passa i år igen!















Tygerna kommer från Stoff och Stil och mönstret kommer från Ottobre om jag inte minns helt fel. Etiketten kommer från Minanamnband.

//Mejlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar