torsdag 7 maj 2009

Tidsbrist och beställningar

Jag förstår inte att tiden aldrig riktigt räcker till i mitt liv. Det finns alltid saker som jag borde eller hade velat göra. Skolan tar all min tid och kraft och speciellt nu i slutet av terminen. Att de inte har gjort en bättre planering utan lägger de flesta uppgifterna och tentorna de sista veckorna underlättar ju inte direkt.

Men men nu har jag fått klaga lite och det är bara ett år kvar! Nu till de roliga! Jag har fått beställningar på fyra klänningar och en solhatt och dom är klara. På tre av klänningarna fick jag önskemål på tyger och jag tror att jag kunde uppfylla dem ganska bra så nu är det bara att hoppas att tjejorna (och föräldrarna) som ska få dem blir nöjda. Den äldsta tjejen gillar prinsessor så jag hoppas att Hello Kitty går hem! Bus blev i alla fall jätteförtjust i tyget och jag tror det går någon slags Hello Kitty epedemi på dagis (jaja... förskola) för flera tjejer är som galna.



Är det någon som kan förklara för mig varför bilden vrider på sig när jag lägger till den?
Jag gav upp...


Den fjärde klänningen och solhatten fick jag välja tyg till, kravet som fanns var att de skulle matcha varandra. Eftersom jag inte har sytt något i landskapstyget i bomull och tycker att det är så himla fint så fick det bli det. Sen tror jag att tyget kan passa mottagaren ganska bra. Jag fodrade hatten med samma tyg som jag använde till den här blusen.




Jag ska sy en klänning eller en kjol och en topp till en kompis som ska vara tärna på ett bröllop i sommar. En riktig utmaning, det är lite mer passform att ta hänsyn till när man syr kläder till vuxna och mönsterkonstruktion är inte min starkaste sida. Men har jag bara ett mönster att utgå från så fixar jag det! Jag tycker att det är roligare att sy till andra än till mig själv så det ska bli väldigt spännande och roligt!

Ha det gott!

//Mejlin

5 kommentarer:

  1. Vilket fint tyg med Kitty på. Var hittade du det ? /Malin på jordfabriken.

    SvaraRadera
  2. Ida, Julia och Lovis blev mkt glada för sina klänningar, liksom deras föräldrar :-)Den som blev gladast var dock I. När hon först såg J:s klänning blev hon lite avis och tyckte den var jättefin, men när hennes klänning kom fram ropade hon -åhh det där är min klänning! Åhh vad den är fin!!!! Tack snälla Malin för så fina klänningar! Kram F

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att klänningarna blev bra, det är alltid roligt att höra:)

    SvaraRadera
  4. Halloj. Du har sytt mycket fint. =) Gillar dina modeller på barnklänningar och tröjor och tygen. Ser fram emot att ev få prova min outfit i nästa vecka. Kram

    SvaraRadera