fredag 11 september 2009

Säsongens sista sommarklänning

Jaha då var väl sommaren så gott som slut. Vi har fått tillbaka de vardagliga rutinerna på gott och ont. Men en sommarklänning som inte har blivit bloggad är den här. Den sydde jag till ett dop som vi var på i Juni. Tyget är IKEAs Skillingaryd och jag verkligen älskar det! Tyvärr är de fler än jag som gillar det för det brukar vara ganska dyrt när man väl hittar det. Denna bit fick jag alldeles gratis av en väns mamma:) När de höll på att flytta ut från sitt hus så satt gardinen i ett rum och hon hade inte tänkt att ha det kvar och jag blev såklart överlycklig! Det var två ganska små bitar som jag ville utnyttja så mycket som möjligt av så det fick bli en klänning att växa i. Klänningen har spets som axelband som knyts vid ena axeln och går att justera längden på. Jag sydde en bred fåll som går att lägga ner efter behov. Bus gillade den jättemycket och det är ju ett plus då hon nu har blivit ganska bestämd när det gäller kläder. Men klänningar fungerar för det mesta, vet inte riktigt hur det ska gå till vintern men det blir ett senare bekymmer:)




Så här trött blir Bus när hennes mamma vill ta lite kort, hmm hon vill nog inte bli fotomodell när hon blir stor, eller vad tror ni?:)





//Mejlin


1 kommentar: